Wednesday, April 23, 2008

慈善show

這兩晚家中播放「一百萬人的故事」,我斷斷續續睇了一點。我住在窮區的舊樓(可以想像我有幾窮),把一些舊報紙、包裝食品的紙盒、破衣爛鞋放到大廈走廊,不消一會就會消失。所以我丟過期飲品時,一定先倒去飲料,就是怕真係有人會唔理過期成年都照飲。人們常說最窮的地方是沒有垃圾的,我的住處就是這句話的一個注釋。再間中接觸一點甚麼周刊報紙之類的讀物,那些故事並不陌生,看著節目,心想「無X謂」。無謂者,不是指那一百萬主角(再者,難保我在n年後,無記找來個影視紅星四張野鄧麗欣走到天橋底問我「阿叔,你病,點解唔去養和醫呀?」,然後我要保持禮貌地說「係呀!阿叔折墮緊呀,未墮完呀。你仲係咪走音呀?養和有無得醫ga?」),無謂者是指那些「紅星」和致暈大師。

我不清楚是我的偏見、小人之心,.還是紅星們真的過於造作或富裕過久,我總覺得那些紅星見到受訪者都會出現一個「發現新大陸」的驚訝神情,實在使人倒胃。年前民主派議員獲邀到大陸考察考察,他們過關時展出一副劉妣姥姥入大觀園的o咀樣,以為人們會相信他們真的如此無知,紅星們的反應給我同樣的感覺。就當你是夏蟲見到冰了,都顧顧人家感受,講到底都只是窮而已,不是甚麼天大的怪事奇事。我很怕那些主持人張大個口講甚麼「此仁兄三餐不計,好慘呀!我真係想像唔到可以這樣慘ga,我地太幸福了。」我知有人可以用一大堆理論評價這些言論,我不懂,我只覺得「窮」,是一個問題,有一班人要去承受,最好就是有人去解決,並不是一些甚麼值得大驚小怪的事情。窮人只是人一個,不是甚麼新發明,犯不着大聲叫喊要人人都識。

大驚小怪都算了,請不要問低能問題。例如「點解唔食飯盒」。觀眾見到受訪者已經很窮,我們會明白佢點解唔去食飯盒。或者真的有白痴觀眾以為受訪者的嗜好是食幾條腸粉當一餐。我亦明白主持有責任透過提問來引導對方講野,加上一個普通人從末上過鏡,平時又可能較為寡言,唔問佢問題鬼知要講甚麼呢?但是,你們是否可以想一些較聰明的問題呢。問得白痴都不要緊,人家回應的時侯輕輕的皺個眉,點點頭就是啦,唔好擠眉弄眼,行嗎?請看看60分鐘時事雜誌的主持人,他們面對在戰場上被炸至手腳分離的災民,都不會弄出一個使人不知如何是好的驚訝神情。另外,請不要叮囑人家要怎樣怎樣照顧小孩,除非你每月送她們一萬幾千。

另外,致暈大師的說話能否不太無聊呢?平情而論,佢講的稿寫得不是太差,但有些真的不是太好,例如說我們只是把貧窮視為社會問題,把人約化為一堆數字之類之類。我就覺得香港的貧窮問題是我們傾向把他視為個人問題,而不傾向把它視為社會問題,而最後更能用個人的力量去解決。

為甚麼要找來一班「歌影視紅星」去給人家「送溫暖」呢?受訪者會特別「溫暖」嗎?他們有能力看你們的戲,聽你們的歌嗎,還是只覺得同甚麼「陳姑娘」、「張姑娘」無分別呢?煽情元素足夠,但我看在眼中,感覺只是一個長篇外景實況版本的慈善show。陪人食完餐飯,看過一次醫生又如何呢?不斷講佢地好窮呀,又如何呢?不要說對香港貧窮政策作深刻的討論了,或找來官員要他們做些甚麼,但是東華完了,都有點善款,這個節目又會為受訪者做些甚麼呢?節目未完,當然不應叛斷,不過假如只是展示香港有一班窮人,叫人睇得訓唔安食唔落,然後人人以為一班紅星愛心爆棚,我就會情願無記晚晚播甚麼獎門人,讓我看看那些着得少少的姐仔好過。

5 comments:

梁巔巔 said...

i. 香港嘅觀眾, 水準咁低, 我肯定有好多人受感動.

ii. 其實, 啲明星名人成日去 oD慘地方 "行善", 唔講佢哋係做 show 搏宣傳嘞! 佢哋更會令到嗰 oD地方嘅人更辛苦! 因為, 譬如喺佢哋嘅世界, 根本就冇朱古力食, 但班友突然帶畀佢哋食, 之後未必再有供應咖噃, 咁咪仲增加咗佢哋嘅痛苦?!

幫係好, 但唔好擾亂佢哋同好心做壞事囉!

樂遊 said...

老老實實,當然感動啦.
問題是作為一個有廣大影響力的傳媒機構不應只僱搞煽情,搞煽情留番d無聊劇啦.我無興趣知佢地有幾慘,只係想知電視台搞完佢地一輪後,佢地可以點樣唔慘.電台都會找個官問問啦,電視台無理由只滿足於找個姐仔去'了解,關懷'吧!我不排除亦希望以後幾集會有些實質點的幫忙,但亦請各姐仔哥仔唔識問就唔好問了.

梁巔巔 said...

i. 冇 X 憎嗰個妖人志雲 _ 佬!

ii. 真係唔明, 以前嘅藝人, 都係讀得書少, 但有紋有路, 有氣質可塑性高. 但而家嗰 oD.....

點解?!?!!????!?!?

xiao zhu said...

好坦白,睇左預告之後,我都費事睇呀!哂氣。

翩翩 said...

好難頂!